X
FAQ – Ofte Stillede Spørgsmål
Hvordan deltager jeg i konkurrencen?
Det er kun muligt at deltage ved at udfylde ansøgningsskemaet på dette website.
Hvem kan deltage?
Alle kan deltage, dog skal den der tegner firmaet eller projektet være myndig eller være repræsenteret af en myndig person. Du kan også deltage hvis dit projekt er etableret i udlandet, men af hensyn til konkurrence-materialer og TV-optagelserne skal du kunne kommunikere på dansk.
Hvornår er sidste ansøgningsfrist?
Når vi har de ansøgninger vi skal bruge lukker vi for tilgangen, derfor skal du tilmelde dig snarest muligt. Når du har indtastet kontaktinfo og navnet på dit projekt i ansøgningsskemaet, kan du efterfølgende løbende logge ind og arbejde videre på din ansøgning og tilføje nye oplysninger frem til 29. juli.
Hvornår får jeg svar?
Alle deltagere vil modtage besked om de er gået videre i konkurrencen og dermed til TV-optagelserne senest den 29. august 2018.
Hvornår kan jeg forvente at modtage det kontante indskud?
Vinderen af konkurrencen vil tidligst kunne modtage det kontante indskud efter den endelige finale, som afholdes i oktober.
Kan jeg sende en ansøgning pr post?
For at deltage skal du registrere ansøgningen online, men du kan efterfølgende fremsende supplerende oplysninger, præsentationer, vareprøver osv. med posten. Yderligere information findes i bunden af ansøgningsformularen.
Hvorfor skal jeg indsende en video?
En video er en god og nem måde at præsentere sig selv og sit projekt på, men du behøver ikke sætte en større produktion i gang. En optagelse med en mobiltelefon af dig og eventuelt andre fra teamet, hvor I fortæller om jer selv og jeres produkt, er helt fint. Husk at videoen skal være på dansk.
Hvor og hvornår foregår konkurrencen?
Hvis I bliver udvalgt til at deltage i selve konkurrencen, skal I være til rådighed efter nærmere aftale i perioden fra den 10. september til 26. oktober i København. Det betyder ikke at I nødvendigvis skal opholde jer i København i hele perioden, men være til rådighed for møder og andre aktiviteter på nærmere aftalte dage.
Hvad går konkurrencen ud på?
Vi vil helst ikke afsløre for meget på forhånd, men i første omgang udvælger vi et antal deltagere til en pitch-runde. De der går videre herfra skal løse nogle opgaver, der er relevante for deres projekter.
Offentliggør I alle ansøgninger?
Vi offentliggør som udgangspunkt ikke alle indsendte ansøgninger, men nogle kan blive vist i TV. Såfremt I går videre skal I forvente at I selv skal præsentere jeres projekt, og at jeres ansøgning såvel som de indsendte materialer vil blive eksponeret under TV-optagelserne og publiceret på TV2s og Seier Capitals digitale platforme.
Vil I underskrive en NDA?
Af ovennævnte grunde kan vi ikke underskrive en NDA.
Hvis der er flere ansøgere med samme idé?
Det sker ofte at flere startups arbejder på samme idé eller noget der ligner. I tilfælde af at vi udvælger et projekt med en idé, som andre også har indsendt, vælger vi det, vi mener der har størst chance for at vinde konkurrencen.
Kan jeg deltage med mere end ét projekt?
I princippet kan du godt deltage med mere end ét projekt, men bemærk at der kun kan sendes én ansøgning pr email. Vi anbefaler dog at man fokuserer på ét projekt og kun deltager i flere projekter såfremt der er væsentlige grunde herfor.
Hvilket beløb kan jeg forvente som indskud?
Det afhænger af din case og dit budget, men vi forventer, at aftalen med den endelige vinder vil ligge mellem 1 og 10 millioner kroner.
Kan jeg ansøge alene, f.eks. bare med en idé?
Ja, du kan godt ansøge alene, men det er ofte en fordel at være flere i en startup.
Skal jeg udfylde alle felterne i ansøgningen?
Du skal såvidt muligt udfylde alle felter, især er det vigtigt at du laver en lille præsentationsvideo, som ofte fortæller mere end det du skriver. Ellers skal du bare udfylde de felter du kan.
Hvis jeg har yderligere generelle spørgsmål?
Du kan kontakte vores support via denne formular. Vi tilstræber at svare så hurtigt som muligt såfremt spørgsmålet har almen interesse.